A Multi-Level Marketing (MLM), vagyis több szintű marketing mint módszer jelenleg is a leggyorsabban terjed a világon, ugyanakkor nagyon sok a vele kapcsolatos félreértés. Ezért tisztázzuk rögtön az alapfogalmakat!
Mi a marketing?
A marketing alapvetően három fő részből áll.
Az első rész az igény megtalálásáról szól. Ez röviden annyit jelent, hogy a közelebbi és távolabbi ismerősi körünkben a termékeink iránti igény felkutatása, felkeltése vagy létrehozása.
A második rész a termékek iránti bizalom kiépítéséről és ápolásáról szól.
A harmadik pedig a termékek eljuttatása a vásárlóknak.
Mit jelent az, hogy Multi-Level?
A Multi-Level, azaz többszintes kifejezés egy olyan rendszerre utal, amely azoknak a személyeknek a díjazására vonatkozik, akik a terméket vagy szolgáltatást eljuttatják a fogyasztóhoz.
A termékek értékesítésének alapvetően három módja van:
- Kiskereskedelmi értékesítés – ez biztosan mindenki számára ismerős: egyszerűen bemegyünk az üzletbe és megveszünk valamit.
- Közvetlen értékesítés: – többnyire közvetlen értékesítéssel dolgoznak a biztosítók, pénzügyi tanácsadók, vagy például így vehetünk edénykészletet, lexikonokat.
- Többszintes értékesítés, vagyis Multi-Level Marketing – amely néhány fontos jellemzőjében alapvetően eltér az előző két értékesítési formától.
Azokat az embereket, akik ezt a fajta marketing tevékenységet végzik, a legáltalánosabb megfogalmazás szerint független termékforgalmazónak hívjuk. Ez két nagyon fontos dolgot jelent.
A „független” szó ebben az esetben azt jelenti, hogy a termékforgalmazó NEM az MLM cég alkalmazottja, hanem egy önállóan, a saját érdekében dolgozó ember.
A „termékforgalmazó” szó pedig azt jelenti, hogy az adott személy marketing tevékenysége kapcsán az MLM cég termékei értékesítésre kerülnek, és ez egy termék forgalmat jelent a számára.
A független termékforgalmazó a termékek fogyasztása és tovább ajánlása mellett további embereket (vásárlókat és további termékforgalmazókat) is csatlakoztathat az adott MLM céghez. Az általa csatlakoztatott emberek alkotják a saját csoportját, és a saját, valamint a csoport általi fogyasztás jelenti a termékforgalmat.
Egy MLM hálózatban a termékforgalmazó díjazása a saját fogyasztása, a saját értékesítési tevékenysége, valamint a hozzá csatlakozott fogyasztók (vásárlók) fogyasztása és a hozzá csatlakozott további termékforgalmazók aktuális havi forgalma alapján történik. Természetesen nem csak a közvetlenül hozzá csatlakozott emberek forgalma számít, hanem a saját forgalmazóihoz csatlakozott emberek termékforgalmazása is, tehát az egész csoport forgalma.
…………………
Természetesen tovább is van még…
Az egész oktatóanyag a munkatársaim rendelkezésére áll.
Pingback:Miért érdemes az MLM hálózatépítést profi módon csinálni? | MLMPro.hu - Márkus István MLM weboldala